V posledních letech stále shořelo více tradičních aut, než elektromobilů

Nejčastější příčina požáru baterie elektromobilu

  • 119 požárů: následek dopravní nehody nebo proražení od předmětů na cestě;
  • 45 požárů: výrobní vada na baterii, která vedla ke svolávací akci;
  • 28 požárů: ponoření auta do vody;
  • 22 požárů: auto bylo zasaženo požárem zvenčí.

Ve 51 % případů není příčina požáru známá. Důvodem, který je uveden, ale blíže nespecifikován, je to, že tyto případy vůbec nebyly vyšetřovány. Proč tomu tak bylo, můžeme pouze spekulovat.

I tak to ale vypadá, že elektrická auta nejčastěji hoří při nehodách. Ano, ale za posledních 15 let se to prokazatelně stalo pouze ve 119 případech. Takový počet aut se spalovacím motorem shoří při nehodách v ČR během několika měsíců.

Nejčastější místo požáru baterie elektromobilu

Většina požárů baterie elektromobilu proběhla mimo budovu:

  • 173 požárů vozidla zaparkovaného venku;
  • 155 požárů během jízdy;
  • 117 požárů v uzavřených místech (garáže).

Celkem 80 požárů vzniklo při nabíjení vozidla a 10 do hodiny od nabíjení.

I když tato čísla nejsou vysoká, mohou vypadat děsivě. Může se auto se spalovacím motorem samovolně vznítit? Samozřejmě, že ano – často kvůli netěsnosti palivového potrubí nebo zkratu v elektroinstalaci, což je problém, který se týká jak spalovacích, tak elektrických aut. Další riziko představuje situace, kdy zaparkujete auto s horkým výfukem na suché trávě. A pokud hledáte něco ještě děsivějšího, zkuste si vyhledat pojem „diesel runaway„, tedy nekontrolovatelné spalování nafty, které může postihnout i vaši naftovou octavii. Přesto však málokdo má obavy z požáru auta se spalovacím motorem.

Nejčastější způsob hoření baterie elektromobilu

Baterie elektromobilů nevybuchují ve formě ohnivé koule. Ve většině případů – konkrétně ve 489 případech – došlo k tomu, že z baterie pod vysokým tlakem unikaly hořlavé plyny, což se projevilo šlehajícími plameny s vysokou teplotou. I když to jistě není příjemné, není to ani tak dramatické jako výbuchy ve filmech.

K výbuchu však může dojít nepřímo – hořlavé plyny unikající z poškozené baterie se mohou hromadit v uzavřeném prostoru a následně explodovat.

Vyžádat vzor mohou pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.

ESG reporting: Podávání zpráv o udržitelnosti za rok 2024

Dotazy v poradně mohou pokládat pouze předplatitelé. Pokud už předplatitelem jste, prosíme, přihlaste se.